Home Owner Freebies Tutorials Websites
Disclaimer Board

Hy haters please click Here

Chatter Box

Latest
  • :: SIENAA ::
  • :: HaPPy BirThDay NuRuL ::
  • :: SPM ::
  • new !! =D
  • Claps

    Template by:Farah Adriana
    With help:Fatin Hazwani /Wanaseoby /Nabila Medan
    Best view only in Google Chrome

    :: pengalaman hidup anak askar ::

    Entry updated on Sunday 3 March 2013
    Entry got 0 comments | Fly to top :3






    hai ! assalamualaikum =D see lambang apa dekat atas nih ? hehe oke UPNM . hmm act aku nak sangat  masuk UPNM tuh . seriously , aku nak jadi askar . macam ayah aku dulu hihi . now ayah dahh pencen . nak masuk 4 tahun dahh , time aku form 3 dulu . hmm tapi kan tapi kan , macam susah jeh nak masuk UPNM tuh . aku ada baca blog budak-budak yang pernah temuduga UPNM . wooo ! cuak jadinya beb ! hikhii . bukan apa , kena speaking pulak . hmm BI aku dahh lahh low . ni nak kena speaking pulak , memang "tettt" lahh lidah dan kepala hotak aku nanti haha . lagi satu pasal medical check up . huhh ! kena 'bukak' kot . gila - gila . haha tapi ayah aku cakap memang lahh kena 'bukak' . nak tengok tulang ada bengkok tak , parut keh , buasir keh . bhahaha . cehh cehh , ada pengalaman dahh  tuh hihi . ayah aku cakap , best jadi askar nih . latih diri kita jadi lebih berdisiplin . hmm tapi kalau aku tak dapat  UPNM ni takpe lahh , aku join rekrut jeh . janji askar ! yeahhh =D ! haha act , kalau boleh , adik dengan abang aku pun nak jadi askar jugak . haha . semuanya minat askar . parents aku pun support kita orang join askar . dulu abang aku ada pergi untuk rekrut tapi tak lepas sebab BMI dia . adik aku pulak pergi untuk perantis putera dekat port dickson . pun tak lepas jugak sebab umur tak cukup . haha kesian dia . ye lahh , sekurang-kurangnya umur 15 tahun 6 bulan kot . tapi time tuh adik aku baru 15 tahun 1 bulan . haha . lambek naa keluar :p



    hmm selama aku jadi anak askar , banyak sangat pengalaman yang best-best :) yang paling best merantau tempat orang . berpindah-randah . haha . dapat banyak kawan , dapat tengok tempat orang . mula-mula dulu aku tinggal dekat kem 2 armor , sunggala , port dickson . hmm now bila aku pergi situ , banyak sangat dahh perubahan dia . makin cantik ! dan now jadi bandar tentera darat . setiap kali aku jalan dekat situ , aku rasa macam teruja yang teramat sangat ! tak tahu nak cakap cemana . best gila-gila ahh . pastuh teringat zaman kanak-kanak dulu . bhaha XD teringat time aku mandi sungai , kantoi dekat ayah aku , habis berbirat-birat badan aku dulu kena sebat dengan tali pinggang askar hahaha ! nak cakap , semua jenis tali pinggang askar aku dahh rasa hehe . seriously , nakal gila dulu . lepas tuh keluar kem ikut jalan belakang pergi dekat kg baru sebelah tuh . haha yang syok nya , pakcik askar yang jaga gate tuh , siap tolong kita orang lintas jalan . hahaha so dahh dapat lesen hijau macam tuh , selalu sangat lahh aku lepak kg baru tuh . mancing ikan bagai :p



    lepas tuh , aku terbang pergi labuan . hihi . labuan tuh pulau . so kecik jeh . 1 labuan tuh aku tawan dahh . haha pergi ganggarak , layang-layang , macam-macam ahh haha . duduk labuan dalam 2 tahun lebih jeh . tapi sedapp woo :p hikhii tinggal dekat dalam kem tentera udara . kem tuh besar ahh jugak . sebab tiga-tiga jenis askar , udara , darat , laut tinggal dekat dalam tuh . mean rumahh lahh . tapi kalau kem darat , laut tempat lain lahh . aku pun lupa nama tempat tuh :p taman victoria kot . bole cakap setiap hari aku dengar bunyi helikopter , charlie , jet . tapi bila tang jet , huhhh pekat telinga ! haha sebab rumah dekat jeh dengan lapangan terbang tuh . dulu ada lahh pertunjukkan jet . aku pergi . hmm best gila kot dapat sentuh jet hornet , mig . sentuh jeh , naik takbole . haha tapi pilatus bole naik . naik jeh , tak hidup pun eh haha :p ada gambar tapi taktahu mana gambar tuh pergi haha . lepastuh nama kelas aku dulu time sekolah rendah pun awesome jugak . nama jet . haha kelas first hornet , second mig , third pilatus . haha kelakar


                                                          charlie





    oke , lepas tuh aku pindah dekat pahang pulak . area kuantan , batu 12 . aku sekolah dekat sk wira . area batu 10 . situ kem tentera darat . tak salah aku 4 briged kot . besar kem tuh . banyak trak , kereta kebal ada jugak kot . landrover .  campur jugak rasanya dengan kem tentera udara . tinggal situ tak lama dalam setahun lebih jeh . tapi best . pergi sekolah naik trak 3 tan tuh . haha sebab rumah jauh dengan sekolah .  dulu tak tinggal dalam kem . duduk luar jeh taman perumahan .






    and last aku terbang balik pergi kota samarahan sarawak . haha best woo . free-free dapat naik airoplane . hihi hmm 6 kali rasanya naik . kota samarahan dekat kem samarahan . masa tuh kem tumpangan jeh kot sebab kem tak siap lagi . masa aku nak pindah balik negeri sembilan , kem baru tuh tengah buat . dekat muara tuang . hmm tak merasa nak duduk dekat kem baru tuh . tapi memang banyak memories dekat sarawak :') sangat-sangat banyak ! haha duduk situ dalam 3 tahun lebih .






                                 kawasan perumahan dekat kem samarahan




    lepas tuh aku balik negeri sembilan . ayah nak pencen dahh dalam 2 tahun macam tuh lahh . act , pindah dekat kem terendak melaka . disebabkan dahh penat asyik nak punggah barang so aku , mak duduk je lahh dekat negeri sembilan . ayah aku jeh kerja sorang dekat melaka . ye lahh , lagi pun dekat . setiap minggu sabtu ahad , ayah aku balik negeri sembilan tengok kita orang . lepas tuh ayah ada bawak kita orang pergi mes dia . mean tempat tidur lahh . banyak gilaa kot minyet dekat situ . haha lepas tuh macam sunyi jeh . ye lahh tempat tidur mes pegawai . tidur sorang-sorang . kecik jugak bilik tuh . tapi banyak bilik lahh . haha hmm besar gila kot kem terendak melaka tuh . banyak pokok pulak tuh haha . lepas tuh ayah bawak kita orang pergi pantai tanjung bidara . haha best gilaaa !!





                                      kem terendak , melaka














    :: bagi aku , jadi seorang anak askar 1 kenangan & pengalaman yang sangat indah :') . tak dapat nak cakap cemana . sangat-sangat best ! rindu saat tuh . hope aku akan jadi askar jugak macam ayah aku satu hari nanti . hehe amin :') ::
    :: tak suka ? bosan ? menyampah ? tak mintak pun baca :) ::